Často kladené dotazy

Ak hľadáte odpovede na vaše otázky ohľadom cestovania - rezervácia letenky, úhrada za letenku, batožina, ... ste na správnom mieste.
V prípade, že v tejto sekcii nenájdete to, čo hľadáte, neváhajte a kontaktujte nás:

  • na bezplatnej tel. linke: 0800 121 121, 0850 611 611
  • emailom: letenky@studentagency.sk
  • osobne na našich pobočkách

Pri rezervácii letu

  • Je rezervácia letenky záväzná?

    Pokým nie je letenka uhradená a vystavená, môžete rezerváciu kedykoľvek bezplatne zmeniť alebo zrušiť. Nezabudnite, prosím, že tak, ako je rezervácia nezáväzná pre vás, je taktiež do vystavenia nezáväzná pre leteckú spoločnosť. Môže totiž dôjsť k zmene ceny či dokonca k zrušeniu či zmene rezervácie zo strany leteckej spoločnosti. Hneď ako je však letenka vystavená, akékoľvek zmeny ceny sa vás už nedotýkajú. Preto odporúčame vykonať úhradu vždy čo najskôr. Od chvíle, keď bola letenka vystavená, platia pre prípadnú zmenu či zrušenie rezervácie tarifné podmienky dopravcu.

  • Je možné zmeniť meno v rezervácii?

    Zmenu mena v rezervácii spravidla letecké spoločnosti neumožňujú, a preto je potrebné vykonať rezerváciu vždy na konkrétne meno a priezvisko cestujúceho.

     

    Ako správne vyplniť meno pri rezervácii?

    Označenie za menom skratkou MR a MRS  je povinné! Ide o označenie pohlavia cestujúceho na letenke.
    Pôvod z anglického slova mister -pán (MR), mistress -pani (MRS), misiss -slečna /MISS/.

    Pri rezervácii letenky je potrebné uviesť meno cestujúceho BEZ DIAKRITIKY.

     

     

  • Čo je dobré vedieť, aby vás zdanlivo najlacnejšia letenka nestála oveľa viac?

    Každá letenka má špecifické podmienky ako:

    • dopredu určený čas platnosti – napr. 1, 3, 6 mesiacov,
    • minimálny čas pobytu – „cez víkend“, z daného miesta nesmiete odletieť späť skôr než v nedeľu, bez ohľadu na to, kedy letíte tam a i.,
    • možnosti či zákaz akejkoľvek zmeny/storna po vystavení,
    • lehotu pre vystavenie letenky od času vykonania rezervácie (spravidla pri lacnejších letenkách do 24 hodín od vykonania rezervácie).

    Ak si plánujete pobyt predĺžiť alebo zmeniť dátum návratu, je dobré vedieť dopredu, koľko vás to bude stáť a či je to vôbec možné. Čím lacnejšia letenka, tým viac reštrikcií.

  • Ako môžem vykonať platbu letenky?

    Najjednoduchší spôsob vykonania platby je priamo v priebehu rezervácie letenky on-line platobnou kartou. Všetko je maximálne bezpečné a pohodlné. Svoje bankové údaje zadávate pomocou šifrovanej aplikácie priamo do platobného systému banky, ktorá údaje spracuje. Naša agentúra s vašimi bankovými údajmi nemá možnosť nijako nakladať.
    Letenku vám následne zašleme v elektronickej podobe na zadaný e-mail. Našu pobočku teda vôbec nemusíte navštíviť osobne. Ďalšie spôsoby úhrady sú v prípade objednania on-line uvedené v automatickom potvrdení rezervácie; v prípade osobnej či telefonickej rezervácie vám spôsob úhrady oznámi náš špecialista. Je potrebné mať na pamäti, že niektoré letenky (spravidla cenovo najvýhodnejšie) dopravcovia požadujú uhradiť do 24 hodín od vykonania rezervácie a je teda potrebné zvoliť zodpovedajúci spôsob platby (úhradou letenky sa rozumie pripísanie sumy na náš bankový účet).

  • Prečo musím platiť letiskové poplatky?

    Letiskové poplatky (taxy) sú sumy, ktoré vyžadujú od cestujúceho všetky letiská za procedúru odbavenia a preto je úhrada letiskových poplatkov povinná.
    Dopravcovia zahŕňajú do letiskových poplatkov tiež tzv palivové príplatky a bezpečnostné poplatky. Naša spoločnosť uvádza ceny leteniek vždy poctivo, tzn. konečnú cenu vrátane poplatkov. Výšku vyberaných poplatkov nemá predajca leteniek možnosť ovplyvniť a dopravca má právo ich do vystavenia letenky zmeniť.

  • Sú všetky letiskové poplatky zahrnuté už v cene letenky?

    Spravidla tomu tak je. Vo výnimočných prípadoch si niektoré letiská môžu účtovať špeciálnu odletovú taxu (miestny poplatok), ktorú nie je možné zahrnúť do ceny letenky.

  • Aké ďalšie služby môžem k letenke zakúpiť?

    Vieme zaistiť širokú paletu služieb. Od cestovného poistenia, vybavenia víz, cez prenájom automobilu, parkovanie na letisku, rezerváciu ubytovania až po špeciálne ceny služieb pre väčšie skupiny osôb a ďalšie výhody pre pravidelných cestujúcich. Prehľad služieb nájdete na našich internetových stránkach.

Pred cestou a počas cesty

  • Čo je to itinerár?

    Ide o podrobný rozpis letu.

  • Čo je to „ViewTrip“?

    Jedná sa o internetové stránky napojené do centrálneho rezervačného systému, kde je možné zobraziť prehľadný rozpis rezervácie, dobu letu a čakanie na prestupa a taktiež informácie o jednotlivých letiskách a destináciách. Rozpis svojej rezervácie si môžete pozrieť na www.viewtrip.com. Stačí zadať svoje priezvisko a rezervačný kód.

  • Na čo si dať pozor?

    Platné cestovné doklady a vízum sú samozrejmosťou ... A práve preto! Presvedčte sa, prosím, že máte v poriadku pas, overte dĺžku platnosti potrebnú pre vstup do krajiny (mnohé krajiny žiadajú, aby bol cestovný doklad platný ešte minimálne 6 mesiacov po dátume návratu). Meno na letenke musí byť zhodné s menom v pase (majte na pamäti napr. ak cestujete krátko po svadbe). Overte si vízovú povinnosť nielen cieľovej, ale aj tranzitnej krajiny (tranzitné vízum je často taktiež potrebné)!

  • Je možné nastúpiť cestu v mieste prestupu?

    Nie je. Cestujúci je povinný využiť jednotlivé lety v tom poradí, v akom sú uvedené na letenke. Ak nie je akýkoľvek let využitý v uvedenom poradí (napríklad prvý úsek), letecká spoločnosť ihneď zruší všetky zostávajúce úseky cesty, vrátane spiatočnej cesty, a to bez náhrady (tzv. no show).

  • S jakým předstihem se mám dostavit k S akým predstihom sa mám dostaviť na odbavenie??

    Na letisko sa, prosím, dostavte minimálne dve hodiny pred odletom. Pri letoch do USA minimálne tri hodiny pred odletom. Niektoré letecké spoločnosti môžu pre odbavenie požadovať dlhší čas. Popis bezpečnostných postupov na európskych letiskách nájdete v záložke prepravné podmienky.

  • Môžete odporúčať nejaké praktické rady pre cestu?

    Pred odletom sa snažte dobre a dostatočne vyspať. Únavu a ospalosť po ceste do iného časového pásma je možné obmedziť nastavením biologických hodín na cieľové časové pásmo (tým, že budete chodiť spať skôr alebo neskôr).


    Ľahká telesná námaha, napríklad prechádzka, vás osvieži a uvoľní, aby ste sa po prílete cítili lepšie. Po odbavení je taktiež dobré prejsť sa po termináli.


    Bolesti v uchu spôsobené zmenou tlaku sa zbavíte takto: zapchajte si prstami nos, zatvorte ústa a prehltnite alebo so zatvorenými ústami akoby vyfúknite vzduch. Pomôže taktiež žuvačka.


    Malé deti je možné upokojiť dojčením alebo fľašou s cumlíkom.


    Do lietadla si vezmite pohodlné, voľné oblečenie (najlepšie z prírodných vlákien).


    Pokožku pred vysúšaním suchým vzduchom v lietadle chráňte dobrým zvlhčovačom.


    Jedzte v čase, keď sa bežne je vo vašom cieľovom časovom pásme. Raňajky bohaté na bielkoviny a obed a večera bohaté na sacharidy pomôžu upraviť vaše biologické hodiny.


    Prospeje aj pohyb počas dňa, zvlášť ak môžete zaradiť taktiež ľahké cvičenie alebo prechádzku.
    (Zdroj: ČSA Review)

  • Aká je povolená hmotnosť batožiny?

    Povolenú váhu batožiny stanovujú prepravné podmienky jednotlivých dopravcov. V súčasnej dobe sa povolenej hmotnosti batožiny u jednotlivých dopravcov značne líšia alebo si letecké spoločnosti účtujú za prepravu batožiny zvláštne príplatky. Vždy sa prosím vopred informujte u nášho špecialistu, ak nie je povolená váha uvedená priamo vo vašom rozpisu letu.

  • Ako postupovať v prípade reklamácie letenky?

    Zmluva o preprave je uzatvorená medzi cestujúcim (vami) a leteckou spoločnosťou. Predajca letenky tu figuruje ako sprostredkovateľ a nemôže teda zodpovedať za chybne poskytnutú prepravu leteckou spoločnosťou. Reklamáciu je potrebné v takom prípade postúpiť dopravcovi.
    Ak ide o reklamáciu letenky chybne vystavenej oproti vašej objednávke, kontaktujte okamžite vystavujúcu kanceláriu našej spoločnosti. Z titulu sprostredkovateľa zodpovedáme za riadne uzatvorenú zmluvu o preprave. Každá reklamácia je riešená individuálne. Ak si nebudete kedykoľvek istý, ako v prípade reklamácie najlepšie postupovať, neváhajte sa obrátiť na našich pracovníkov, ktorí vám radi poradia.

  • Aké sú storno podmienky pri už vystavenej letenke?

    Záleží na podmienkach tarify, v ktorej bola vaša letenka zakúpená. Vždy sa informujte o konkrétnych podmienkach ešte pred zakúpením letenky! Všeobecne platí, čím lacnejšia letenka je, tým sú podmienky viac reštriktívne. Cenovo výhodné letenky sú obyčajne po vystavení v prípade zrušenia rezervácie (hoci pred začatím prepravy) nevratné a nemenné. Vždy odporúčame dohodnúť si poistenie proti stornovacím poplatkom zo zdravotných dôvodov. Toto poistenie môžete zakúpiť taktiež v našich kanceláriách súčasne s úhradou letenky. Pozor, poistenie stornovacích poplatkov zo zdravotných dôvodov je možné uzatvoriť najneskôr práve v deň zakúpenia letenky. Ak cestujete s tzv. low cost leteckou spoločnosťou (nízkonákladová letecká spoločnosť), podmienky zrušenia letenky sú špecifickou záležitosťou. Informujte sa, prosím, pred zakúpením letenky.

Pre návrat

  • Čo je to rekonfirmácia spiatočného letu a kde ju môžem vykonať?

    Rekonfirmácia je opätovné potvrdenie spiatočného letu, ktoré vykonáva cestujúci 72 hodín pred odletom späť. Táto procedúra taktiež zaisťuje, že ste informovaní s predstihom o akejkoľvek prípadnej plánovanej zmene letového poriadku dopravcu. Rekonfirmácia sa vykonáva priamo v zastúpení leteckej spoločnosti, väčšinou telefonicky, alebo u predajcu letenky, ak dopravca toto umožňuje.

Nenašli ste odpoveď na svoju otázku?

  • Nenašli ste odpoveď na svoju otázku?

    Potom nás neváhajte kontaktovať telefonicky alebo e-mailom na letenky@studentagency.sk! Ak máte vykonanú rezerváciu, obráťte sa najlepšie na svoju kontaktnú osobu (nájdete v potvrdení rezervácie, ktoré vám bolo zaslané e-mailom alebo odovzdané osobne pri rezervácii). Volať môžete taktiež bezplatnú infolinku (pre volanie zo SR) 0800 121 121.